supermarketPraca kasjera w supermarkecie to nie taka bułka z masłem, jak wielu z nas może się wydawać. Tak na dobrą sprawę to ciężka harówka, o której nie ma pojęcia ktoś, kto nigdy wcześniej nie miał z nią styczności. Praca kasjera nie polega tylko i wyłącznie na beztroskim skanowaniu kodów kreskowych z opakowań produktów, do jego obowiązków należy również zadbanie o właściwą ekspozycję towarów na półkach oraz utrzymanie porządku w sklepie. Bardzo często dochodzi do sytuacji, w której brakuje im czasu na regulaminową przerwę. Warto o tym pamiętać, stojąc w zbyt długiej kolejce do kasy i przeklinać pod nosem zbyt powolnego kasjera. Choć zasady pracy na tym stanowisku uległy niedawno lekkim zmianom na lepsze, nie ma wątpliwości, że nie jest to zajęcie lekkie, łatwe i przyjemne. Być może z tego właśnie powodu wielu z nich rezygnuje po kilku miesiącach bezustannej harówki i marzy o znalezieniu spokojniejszego zajęcia. Jednak szukanie pracy to dziś prawdziwa udręka. Bardzo istotne wydaje się również zwracanie się z odpowiednim szacunkiem do przełożonych. Bez względu na to, czy nasz szef jest osobą młodszą od nas oraz czy spotykamy się z nim prywatnie poza firmą, należy pamiętać, żeby w pracy zwracać się do niego z należytym mu szacunkiem. Praca na stanowisku kierowniczym wymaga ogromnej siły woli a przy okazji umiejętności związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Stąd pewnie czasami możemy natknąć się na gorszy humor naszego „bossa”. Jednak i on jest tylko człowiekiem, który czasem ma prawo do okazywania swoich słabości. Rekrutacja nowych pracowników, kontrolowanie finansów – to wszystko, z czym musi się uporać. W żadnym calu jednak nie obliguje nas to do podważania jego kompetencji. Praca jest miejscem, które należy potrafić odróżnić od życia prywatnego. To, że poza nią nasz szef jest dla nas Jankiem, Tadkiem czy Romkiem, nie oznacza że może być nim również w siedzibie firmy. Zwracanie się do niego z szacunkiem świadczy o naszej kulturze osobistej oraz umiejętności zachowania odpowiedniego dystansu. Przy zachowaniu odpowiednich „proporcji” w relacjach z szefem, praca z pewnością wyda się miejscem dużo przyjemniejszym i bardziej przyjaznym niż dotychczas.